Versterk de herinnering aan uw merk

Geurmarketing verbetert uw omgeving en verhoogt de sfeer

Prettig, toegankelijk en stimulerend

Geur is net als muziek onzichtbaar, maar voor een groot deel verantwoordelijk voor hoe we ons voelen. Geurmarketing speelt daardoor een doorslaggevende rol in de mate waarin wij ruimten, omgevingen en situaties als prettig, toegankelijk of stimulerend ervaren. De combinatie van aangename geuren met doordachte muziekselecties versterken de herinnering aan uw merk en vormen een beeld over uw onderneming. Ze hebben een positieve uitwerking op de verblijfsduur, het koopgedrag en het “thuisgevoel” bij uw gasten of klanten.

MVIE Geurmarketing

Geur is beleving

Van alle zintuigen die we dagelijks gebruiken is geur de eerste die men waarneemt als men ergens binnenkomt. Dat komt omdat we ongemerkt ruiken als wij door de neus ademen. Dit kunnen we niet uitschakelen en doen we ongeveer 30.000 keer per dag. Het is daarom een geweldige kans geur te gebruiken om bij onze gasten een goede eerste indruk te creëren.  Geur kan een beleving overbrengen die andere zintuigen niet kunnen ervaren. Waarom? Ons reukvermogen is direct verbonden met het limbisch systeem, een gebied in de hersenen dat ons ‘pleziercentrum’ wordt genoemd. Dit gedeelte van de hersenen is het centrum van emotionele stimuli en bepaalt de primaire emoties van mensen. Vandaar dat sommige geuren een zeer sterke herinnering kunnen oproepen en een bepaalde indruk kunnen achterlaten.

Geurmarketing kan overal worden ingezet

Geurbeleving is breed toepasbaar. Of het nu gaat om een hotel, kledingzaak, zorginstelling, kantooromgeving of een evenement, zelfs bij u thuis, geurbeleving kan overal worden ingezet.  Een ruimte kan nóg zo mooi ingericht zijn, als het er niet lekker ruikt zul je al snel de aandacht verliezen van de gast. Als het er lekker ruikt daarentegen is aangetoond dat mensen onbewust ergens langer binnen zullen blijven en er meer koopmomenten worden benut.

Advies over de mogelijkheden in Geurmarketing?